Monday 23 July 2012

Imam Terawih

Posted by Unknown at 9:24 pm
ASSALAMUALAIKUM

google maaa ^_^

Sekarang dah jadik trend masjid2 kt KL terutamanya, ops ! (sorry orang KL) panggil org arab daripada mokah atau madinah jd imam terawih. Kos tinggi weyh bawak pak arab ni mai Mesia. Bagi den ianya satu pembaziran. Elok kos yg pihak masjid bagi utk imam jemputan ni sedekah untuk rakyat Somalia atau rakyat Palestin. Betul tak ? Betul tak ?

Kelebihan Pak imam arab yg dijemput ni la buat jemaah terawih mai berduyun duyun (alhamdulillah) . Yolah sbb bacaan quran diorang best. Korang pun faham yg org melayu ni mai terawih cumo yang awal2 ja. Bila dah dekat nak habis posa bizi shopping dgn bakar lomang maa. Even jemaah terawih ramai smpi penghujung ramadhan, tp solat fardhu subuh totap 1 saf gak macam bulan2 biasa. Aku g subuh dengan bapak aku 2 saf pun tak sampai untuk lelaki . Sob ! Sob !

bak kata sorang member FB aku : "Ini sudah kes munafik. Yg sunat ramai tp yg wajib hampir xdo org. Mako imam arab yg dijomput korang sbnrnya sudah menjadi 'BERHALA' dlm msjd. Tanpo imam arab, org x poie terawih. Bilo ado imam arab, baru ramai org poie terawih. Korang nmpk x yg publik poie terawih bukan krn Allah tetapi krn pak imam arab yg dijomput oleh ajk masjid." Even agak kasar tapi ada betOi jgak kan ?? fikir2kanlah.
 
Actually, apa guna kalau buat Program Imam Muda, Buat Sekolah Pondok, Buat Madrasah tapi diorang ni tak diberi peluang untuk menjadi imam .

Alhamduliilah kat tempat aku sepanjang aku p terawih ada jugak la imam muda. Rasa bangga sebentar.^^ Member sekolah aku pun sekarang ada dah jadi imam terawih kat area Perlis ni. Syukur, Alhamdulillah :)

0 Peoples love this entry ^^:

Post a Comment

 

Miss AL Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review